close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רוסיה למערב: "איראן מוכנה להפחית העשרת אוראניום ל-20%"

מערכת שורשי תמוז, תשעג18/06/2013

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר כי איראן מוכנה להפחית את העשרת האורניום לרמה של 20 אחוז. כך דיווחה רשת הטלוויזיה הרוסית RT.

בראיון שהתפרסם היום (ג') בסוכנות הידיעות של כוויית, ציין לברוב כי "בפעם הראשונה מזה שנים רבות יש סימנים מעודדים במאמצים לפתור את המצב סביב תוכנית הגרעין של איראן". "הגורם העיקרי, כמובן, שתרם לכך היה העקרונות ההדרגתיים וההדדיים שהציעו שש המעצמות, שפתחו בפני איראן את האפשרות לצמצום ובסופו של דבר להסרה סופית של הסנקציות – בתמורה לשיתוף פעולה הוגן של טהרן עם הקהילה הבינלאומית"

 "מבלי להיכנס לפרטים, האיראנים אישרו שהם מוכנים בשלב הזה להשהות את העשרת האורניום

לרמה של 20 אחוז", אמר שר החוץ הרוסי. "זה יכול להיות הסכם פורץ דרך ולהרגיע משמעותית את הבעיות הנוכחיות, כולל החששות לגבי האפשרות של העשרה נוספת לדרגה של נשק גרעיני".

 "זה יהיה פספוס לא לנצל את ההזדמנות", הזהיר. "אנחנו מאמינים שכדי להגיע להתקדמות נוספת, איראן ושש המעצמות חייבות להפגין רצון פוליטי ולהראות גמישות. זה המפתח להצלחה בתהליך המשא ומתן". 

ביום ראשון אמר ראש הממשלה נתניהו, כי ישראל לא משלה את עצמה; "ביחס לתוצאות של הבחירות באיראן, איננו משלים את עצמנו", אמר ראש הממשלה, "אסור לקהילה הבינלאומית להיתפס למשאלות לב, להתפתות ולהרפות את הלחץ על איראן כדי שזו תפסיק את תוכנית הגרעין שלה".

נתניהו הוסיף ואמר כי צריך לזכור ששליט איראן מלכתחילה פסל מועמדים שלא התאימו להשקפותיו הקיצונית, ומתוך אלו שאפשר את מועמדותם, נבחר מי שנתפס כמועמד הפחות מזוהה עם המשטר, ועדיין מדובר במי שמכנה את מדינת ישראל כ'שטן הציוני הגדול'".

 

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה